czwartek, 25 lipca 2013

Onigiri krok po kroku

Po wpisach teoretycznych czas na praktykę. Dziś onigiri krok po kroku. Pokażę Wam najprostszy sposób przygotowania onigiri, i jak zrobić taką ucztę w bento:

Zaczynamy oczywiście od ugotowania ryżu. O ryżu właściwym do onigiri pisałam we wtorek - znajdziecie wpis pod tym linkiem. Ugotowany ryż najlepiej się formuje, kiedy jest jeszcze przynajmniej odrobinę ciepły. Najłatwiejszy sposób przygotowania onigiri to formowanie ich za pomocą torebki foliowej. 

Czystą torebkę foliową otwieracie i w rożek wkładacie porcję ryżu:
taką porcję ryżu wygodnie się formuje dłońmi:
zależnie od ilości ryżu, jaką włożymy do torebki foliowej, onigiri będzie większe lub mniejsze:
W ten sam sposób, w torebce foliowej, można zrobić onigiri okrągłe:
jedno z nich owinęłam całkowicie płatem nori.
Żeby zrobić onigiri z farszem wystarczy nałożyć porcję ryżu do torebki, nałożyć farsz i przykryć kolejną porcją:
następnie normalnie formujemy, tym razem zrobiłam wałeczek i owinęłam go paskiem nori:
i tak powstało bento z onigiri, dwa pięterka pełne pyszności:
I co, będziecie robić? Nie jest trudne :)
Miłego, pogodnego czwartku.


11 komentarzy:

  1. Wydaje się bardzo łatwe do zrobienia, ale znając siebie pewnie bym coś zepsuła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smaczny, pomysłowy i kolorowy ten zestaw, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Praktyczny poradnik, super :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł z tym woreczkiem, ale mnie się zawsze wydawało, że się ryż wtedy bardzo klei. Trzeba będzie spróbować. :) Cudne bento!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze się zastanawiałam jak się robi onigiri ;) Myślałam, że to trudniejsze :D

    OdpowiedzUsuń
  6. ja na szczęście mam foremki, bo obawiam się, że opcja z woreczkiem mogłaby mnie przerosnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. naprawdę fajny poradnik ^^ Zanim go przeczytałam nie wiedziałam jak uformować dobry trójkąt

    OdpowiedzUsuń

Cześć, uwielbiam czytać komentarze i na nie odpowiadać. Więc komentuj: