czwartek, 26 września 2013

Kruche rogaliki z mąki żytniej - bez cukru

W poniedziałek spakowałam do bento rogaliki. To dla mnie nietypowe, bo staram się omijać słodycze i do pracy ich nie zabieram ze sobą. Jednak to były specjalne rogaliki - bo bez cukru. Przepis na nie znalazłam w rewelacyjnym portalu Lawendowy Dom - dokładnie tutaj.
Oczywiście, jak to ja, pozmieniałam w przepisie. Poniżej moja wersja rogalików:


Kruche rogaliki bez cukru
2 czubate szklanki mąki
250 g masła
150 g jogurtu naturalnego
1 łyżka miodu gryczanego

nadzienie – śliwek z cynamonem i jabłek

Z mąki, masła i jogurtu wyrobić ciasto. Dla ułatwienia masło można zetrzeć na tarce o grubych oczkach, wtedy cały proces zagniatania jest dużo szybszy. Ciasto jest od razu gotowe do użycia, nie trzeba go schładzać. Należy podzielić je na 6 części. Każdą część rozwałkować na placek grubości takiej jak na pierogi i podzielić na osiem części. Na szerszym końcu ułożyć pół łyżeczki nadzienia i zawinąć, formując rogalik.

6 komentarzy:

  1. Bardzo fajne te rogaliczki, zdrowe i można jeść bez wyrzutów :) Śliczne masz jesienne ubranko dla bloga :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Z miodem muszą smakować wspaniale, zrobię :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe... mniam, mniam. mniam... mniam

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam rogaliczki:) Robiłam podobne tylko zamiast jogurtu ser biały.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Cześć, uwielbiam czytać komentarze i na nie odpowiadać. Więc komentuj: