sobota, 21 stycznia 2012

Ozdoby z jajka do bento

Bento można ozdabiać w najróżniejsze sposoby. Pokażę Wam podstawowe ozdoby z jajka, jakie można do bento wykonać.

KURCZACZKI Z JAJKA:
Taki kurczak pojawił się już w moim poście w listopadzie - TUTAJ.
Przy robieniu poniższego kurczaka z jajka korzystałam z tego poradnika.
Do jego wykonania wystarczą:
1 jajko ugotowane na twardo
1 cienki plasterek marchwi
2 ziarnka sezamu

Jajko obieramy. Z plasterka marchwi wycinamy cząstkę (jak cząstka tortu) i robimy dzióbek. Z połowy plasterka marchwi wycinamy grzebień kurczaka. Lekko nacinamy nożem miejsca, w które chcemy wpasować i dzióbek i grzebień, wkładamy w nie marchewkę, a oczka przyklejamy w odpowiednie miejsca (sezam się klei bardzo dobrze do jajka). I voila:

Następny kurczaczek ledwo się wykluł. W jego sporządzeniu pomógł mi ten instruktaż.
Potrzebne są:
1 jajko ugotowane na twardo
marchew lub papryka czerwona (maleńki kawałek)
2 ziarnka sezamu lub gorczycy

Jajko obieramy. Nacinamy lekko białko, starając się nie uszkodzić żółtka (tak tak - to bardzo trudne, zresztą widać na moich zdjęciach, że żółtko naruszyłam lekko). Zdejmujemy część białka tak aby widać było żółtko. Mocujemy dzióbek i oczka.
LUDKI JAJECZNE:
Tego ludka zrobiłam bez instruktażu, wystarczy naciąć paszczę ludka i można włożyć coś czerwonego jako język (na przykład kawałek papryki). Ja włożyłam półtalarki marchwi, w czubek wetknęłam natkę a jako oczy znowu użyłam sezamu. Wyszedł prawie Fragles:
POŁÓWKI JAJKA JAKO OCZY:
Można przekroić jajko na twardo i potraktować je jako oczy większego stwora. Tak zrobiłam w moim poprzednim poście - i w ten sposób powstał Gonzo:
FORMOWANIE JAJKA NA GORĄCO:
Kiedyś pokazywałam jak uformować serce z jajka bez specjalnych foremek - TUTAJ.
Można też kupić foremki do gotowanych jajek, w Polsce dostępne są wedle moich wiadomości jedynie na stronie www.bentomania.pl - królik i miś oraz rybka i samochód
Ja swoje foremki (szerzej o nich w TYM POŚCIE) kupiłam za pośrednictwem znajomej ze stron japońskich, to serduszko i gwiazdka:
Wychodzą z nich całkiem zgrabne kształty:
To ostatnie zdjęcie jest przykładem również dla innego ozdabiania jajek - można je przecież łatwo barwić. 
BARWIENIE JAJ
Białko jaja bardzo łatwo przyjmuje kolory. Ja akurat próbowałam z sokiem z buraków, który nie do końca ładnie wyszedł, ale w sieci można znaleźć wiele udanych przykładów dla barwienia:
via: Adventures in bento-making (- tu akurat użyto kupnych barwników spożywczych, ale można próbować naturalnie barwić jajka - czerwoną kapustą z octem na fioletowo i niebiesko, curry na żółto, na czerwono właśnie sokiem z buraczków i octem).
Jajka można też kolorować przed obraniem, lekko tylko nadtłukując skorupkę - wtedy kolor nie jest równomierny i układa się jak żyłki w marmurze, co daje bardzo ciekawy efekt:

JAJKA PRZEPIÓRCZE:
Świetnym pomysłem jest też użycie jajek przepiórczych - są tak malutkie, że wejdą do każdego pudełeczka bento, no i są urocze: 
via: Bento zen

10 komentarzy:

  1. Ale świetne pomysły i posiłek staje się dziełem sztuki! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają bajecznie!! Wspaniałe Moniko ;) Ściskam i życze kolejnej twórczości!

    OdpowiedzUsuń
  3. Moniko ja Cię podziwiam, że Ci się chce codziennie takie małe dzieła sztuki robić:)

    OdpowiedzUsuń
  4. rety, jakie to ładne, kolorowe i kształtne!:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cos wspaniałego.Mmmmm cudowne jajeczka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ludki jajeczne i Gonzo - rządzą:)))))

    OdpowiedzUsuń
  7. wow, wszystkie pomysły są świetne! jednak najbardziej oczarowały mnie serduszka i ozdobione jajeczka przepiórcze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fragles mnie zaskoczył, bo jest bardzo w stylu oryginałów.

    OdpowiedzUsuń

Cześć, uwielbiam czytać komentarze i na nie odpowiadać. Więc komentuj: