poniedziałek, 30 marca 2015

Uśmiech w bento na poniedziałek - pizzerinki

Dzisiejszy uśmiech to serek na sałacie. Ale kluczem są mini pizzerinki:
Przepis na nie znajdziecie tuż za rogiem :)

Mini pizzerinki 

(składniki na ciasto)

1 szklanka mąki (ja używałam pszennej, ale może być i żytnia)
3/4 szklanki letniej wody
1 łyżeczka suchych drożdży
szczypta soli

Ze składników wyrobić elastyczne ciasto, zostawić w cieple na pół godziny / godzinę. Rozwałkować, wycinać szklanką kółka (można zrobić różne wielkości, a nawet za pomocą foremek do ciastek zrobić pizze w różnych kształtach). Smarować sosem (własnej roboty, lub ze słoika. Ja użyłam sosu Barilla (LINK) - mają bardzo dobry skład i pyszne smaki. Drugą część pizzerinek posmarowałam bazyliowym pesto. Na sos można dać starty parmezan, pomidorki, oliwki, na co się ma ochotę. Piec w temperaturze 180 stopni około 10 - 15 minut. Podawać najlepiej z czymś zielonym - rukolą, natką pietruszki. 

Do pizzerinek pasowały mi oliwki, a w drugiej części pudełka dorzuciłam sałatę rzymską, pomidorki i ser wędzony z dodatkiem czerwonej czubrycy (z tej firmy): 

Miłego poniedziałku!


3 komentarze:

  1. Smakowicie wyglądają :) zapraszam w wolnej chwili KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł! Nieraz mam ochotę kupić sobie takie w sklepie... Ale teraz to chyba sama zrobię =))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Cześć, uwielbiam czytać komentarze i na nie odpowiadać. Więc komentuj: