środa, 20 marca 2013

Posiłek w pudle 13 - wegańskie bento

Pamiętajcie o konkursie, w którym do wygrania są pudełka od BranQ. Post o konkursie tutaj a regulamin na tej stronie.

A dziś trzynaste wyzwanie bento - wyzwanie wegańskie. Krótkie i zwięzłe wyjaśnienie: wegańska dieta wyklucza wszelkie produkty pochodzenia odzwierzęcego.
a tu takie podstępne produkty, w których są niewegańskie niespodzianki:

  1. Uważajcie na sos rybny lub pastę z krewetek w sosie Worcestershire lub w tajskich pastach curry. 
  2. Tłuszcze zwierzęce można znaleźć w gotowych ciastkach i ciastach (pączki często są smażone na smalcu wieprzowym), margarynach, lodach. Zdarzają się także chipsy smażone na tłuszczach zwierzęcych.  
  3. Żelatyna jest często używana w słodyczach i galaretkach, a produkowana jest ze skóry, chrząstek i kości zwierzęcych (dobry rosół, wstawiony do lodówki, potrafi stężeć na galaretkę).
  4. Miód produkowany przez pszczoły jest produktem niewegańskim. Jego substytut stanowić może syrop klonowy lub złoty syrop (golden syrup).
  5. Przy produkcji wielu alkoholi (wina, piwa) używa się zwierzęcych produktów, takich jak białko jaja lub klej rybi (karuk). 
  6. Pewne napoje (np. Campari) są barwione koszenilą (powstającą ze zmielonych pluskwiaków zwanych czerwcami).

Gwoli wyjaśnienia - nie jestem weganką ani wegetarianką, ale jadam mięso rzadko. Unikam go z kilku powodów, głównie dlatego, że lepiej się czuję bez niego. Trudno jest mi się jednak obejść bez serów, głównie twarogów, lubię jajka i miód (szczególnie gryczany). Weganką raczej nie będę, choć doświadczenie uczy, aby nigdy nie mówić nigdy. 
Ciekawa jestem, czy wśród Was są weganie? Lub wegetarianie? Wyjdźcie z szafy! Zróbcie coming out u mnie w komentarzach :) 
A tymczasem u mnie w wegańskim wyzwaniu pojawił się owsiany Kulfon lub Gonzo:
płatki owsiane, groszek, rzodkiewka i sałata

oraz owocowa sałatka z granatem:
granat, pomarańcza, kiwi, jabłko, orzechy włoskie, sałata

Zobaczcie, co przygotowały Magda i Ola. Tu możecie obejrzeć wersje:
Magdy - Japonia Bliżej Bento
Oli - Zapiski Kulinarne Oliko

A Ty podejmiesz wyzwanie bento?

Jeśli się zdecydujesz, to masz dwa tygodnie by zrobić bento-interpretację tematu polskich smaków. Link do bloga lub bezpośrednie zdjęcie umieść na naszym Fanpage'u - link znajdziesz też po prawej stronie mojego bloga - po kliknięciu w logo akcji przeniesiesz się na profil facebookowy akcji. 

Pokaż światu swoje śniadanie! Nie możemy się doczekać, by je zobaczyć!

20 komentarzy:

  1. Pysznie skomponowane, bardzo pożywnie i zdrowo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepyszny zestaw ;) I taki kolorowy:) Pozdrawiam serdecznie!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cóż, ja od tygodnia prowadzę wegańskiego bento bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo, no proszę, nie wiedziałam ale zaraz wpisuję w moją listę bento blogów! Dziękuję za info!

      Usuń
  4. Wygląda świetnie, Pakując komuś takie śniadanie do pracy/szkoły, na jego twarzy na pewno pojawi się uśmiech po otwarciu pudełka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Weganką nie jestem, co nie zmienia faktu, że bento wygląda pięknie i na pewno nie miałabym oporów przed zjedzeniem go <3

    OdpowiedzUsuń
  6. piękne te Twoje pudełka:)

    OdpowiedzUsuń
  7. ależ mam na nie ochotę:D

    OdpowiedzUsuń
  8. ja jestem mięsożerna, ale blogi i wypieki wegańskie pokochałam gdy karmiąc Młodego naturalnie musiałam odstawić mleko i jaja:)

    OdpowiedzUsuń
  9. No więc ujawniamy się. Chociaż Hunter wegetarianką w 100% nie jest, stara się żyć bez mięsa, ale to kwestia techniczna - mieszkanie razem. Ciężko ciągle gotować dwa różne obiady. Gonzo jest ciekawy :D chociaż przez chwilę, z daleka, wzbudził we mnie także nieco inne uczucia :D jest... bardzo specyficzny! Stanęłaś na wysokości zadania!

    PS Nasza kofta wyszła smaczna, tylko ten wygląd wszystko psuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ano, wiedziałam że kofta smaczna!!! wygląd był bardzo bardzo apetyczny!

      Usuń
  10. Sałatkę owocową to bym wsunęła chętnie :).

    OdpowiedzUsuń
  11. sałatka wygląda przepysznie i tak bardzo przywodzi na myśl wiosnę/lato!

    OdpowiedzUsuń
  12. sałatka wygląda apetycznie =')) kulfon też świetny xD skąd Ty takie pomysły bierzesz?xP buziaki~

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja jestem wegetarianką i ostatnio mam problem co zabrąc ze sobą do szkoły... sałatki i kanapki mi się przejadły, więc ta propozycja bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten blog mnie zachwycił dlatego postanowiłam Cie "otagować" :)http://itaekspresowo.blogspot.com/2013/03/tag-its-only-picture-tag-odpowiedzi-i.html

    Więcej bento ^^

    OdpowiedzUsuń
  15. To w bentowy sposób 17 obrazków zrobionych z bento?:D

    OdpowiedzUsuń

Cześć, uwielbiam czytać komentarze i na nie odpowiadać. Więc komentuj: