wtorek, 31 lipca 2012

Koperkowo cytrynowe pesto i jaglany pudding

Dziś u mnie pudding z kaszy jaglanej i pesto z koperku i cytryny:
Pudding wyszedł w wyniku nieudanego eksperymentu (czy Wy też macie takie niefortunne, ale ostatecznie całkiem udane eksperymenty kulinarne?). Chciałam zrobić kotleciki z kaszy jaglanej według kilku skompilowanych przepisów. Ostatecznie zrobiłam je tak:
1 filiżanka kaszy jaglanej
pół małej marchewki
1 ziemniak
1 łyżka płatków owsianych
przyprawy
Kaszę, marchewkę i ziemniaka ugotowałam na parze (wszystko osobno). Następnie wszystko razem zblendowałam z przyprawą Vegeta natur (którą dostałam od biegaczki i bloggerki kulinarnej Doty). Dodałam płatki owsiane. Wyszła przepyszna, kleista masa. I wszystko byłoby fajnie, gdybym miała patelnię, żeby móc obsmażyć te kotleciki. Nie chciało mi się podsmażać placuszków w tosterze (pewnie byłoby to możliwe), więc zostawiłam tę masę taką - o konsystencji puddingu. Włożyłam do pudełeczka bento i do smaku dałam pesto z koperku i cytryny, a dla ozdoby marchewkę. 
A pesto zrobiłam z inspiracji na blogu Addio pomidory i tego posta konkursowego. Poszukałam w sieci różnych przepisów i, jak to ja, zrobiłam ich kompilację. 
1 pęczek koperku
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżeczka skórki otartej z cytryny
1/2 filiżanki oliwy
1/4 filiżanki pestek słonecznika
(opcjonalnie 1 ząbek czosnku - ja pominęłam, bo miałam to pesto zabierać do pracy, a z zasady nie biorę woniejących rzeczy do pracy, pomimo posiadania i używania szczoteczki i pasty w pracy). 
Wszystko razem cierpliwie blendujemy aż do uzyskania konsystencji pasty. 
I powiem Wam - jest pyszne to pesto i świetnie będzie pasowało do dań rybnych!

A w drugim pudełeczku u mnie jest kukurydza, marchew i żółta fasolka:
A cały mój zestaw:
A u Męża dziś sałatka z ryżu, kukurydzy, groszku i pesto właśnie:
Miłego wtorku!

10 komentarzy:

  1. Jak ja bym chciała, by przytrafiało mi się więcej takich smacznych eksperymentów;)

    miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaglana i pesto to zestaw dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Smaczny eksperyment! Miłego wtorku!

    OdpowiedzUsuń
  4. Takiego pesto nigdy nie jadłam, ale połączenie koperku i cytryny bardzo mi się podoba, muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie zjadłam, raaany, to było rewelacyjne! polecam z całego serca.

      Usuń
  5. nie mogę się zdecydować co zjadłabym jako pierwsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miodne :) Chociaż dziś miałem sporo pracy i b yłem też głodny.

    OdpowiedzUsuń
  7. ale super:) to pesto mi sie podoba.... ale ja sniadaniowki i objadowki to bede robic dopiero od wrzesnia...

    OdpowiedzUsuń
  8. Koperkowo-cytrynowe pesto musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń

Cześć, uwielbiam czytać komentarze i na nie odpowiadać. Więc komentuj: