środa, 16 czerwca 2010

Czym jest bento



http://www.slashfood.com/

www.ponju.net

Bento to japońskie danie na wynos (do pracy, szkoły, na piknik itd. ) zapakowane w pudełko. Definicja brzmi prosto, ale bento to cała sztuka atrakcyjnego przygotowania i zapakowania posiłku. To również spory biznes w Japonii - jest wiele specjalnych produktów przeznaczonych do przygotowywania bento.
Odkąd pierwszy raz zobaczyłam taki przykładowy posiłek spodobało mi się to tak bardzo, że postanowiłam tworzyć Bento środkami dostępnymi w Polsce. Co mi się tak bardzo spodobało?

1. Bento to posiłek bardzo zróżnicowany - zwykle zawiera produkty z różnych grup - pomaga więc w utrzymaniu diety bogatej w niezbędne substancje.
2. To posiłek kolorowy i piękny - przy przyrządzaniu Bento należy się starać aby danie było kolorowe. Poza tym potrawy są często formowane lub wycinane w różne kształty, które jeszcze bardziej uatrakcyjniają posiłek. Ponieważ człowiek je także oczami, to jest niezwykle ważny aspekt.
3. Do przygotowania Bento można użyć resztek z obiadu - to ekonomiczna forma utylizacji jedzenia.
4. Dzięki Bento nie będziesz głodny w pracy lub szkole.

Na tym blogu postaram się przybliżyć tematykę bento, a także pokazać przykładowe zestawy przygotowane przeze mnie. Zaprezentuję też produkty, które mogą się przydać do sporządzania posiłków do Bento.

2 komentarze:

Cześć, uwielbiam czytać komentarze i na nie odpowiadać. Więc komentuj: