piątek, 1 marca 2013

Muminki w bento - krok po kroku

Hej hej!
Tak się witają Muminki, które u mnie zagościły w bento:


Czytam właśnie biografię Tove Jansson "Mama Muminków" i przy okazji wróciłam do tych małych książeczek z dzieciństwa i odczytuję je na nowo. Czytaliście Muminki? Lubiliście je? Ja uwielbiałam te opowiadania, ale nie potrafię się zdecydować jaką postać lubiłam najbardziej... Lubiłam i Włóczykija, Małą Mi, Mimblę, Topika i Topcię, Mamę Muminka... i wszystkie te "małe zwierzątka, które wiążą kokardki na ogonie..."
A tutaj instrukcje krok po kroku, jak powstawały te małe trolle.
Najpierw uformowałam z twarogu w dłoniach owalne kształty i nadałam im lekko hipopotamową formę i zrobiłam im oczka z kolendry.
Następnie wykroiłam im brwi takim sprytnym urządzeniem (podobne można kupić na portalu Bentomania) i zwykłymi nożyczkami:
A potem dodałam im twarogowe uszki (również uformowane w dłoniach):
Kiedy Muminki już wyglądały jak Muminki, zajęłam się całym poboczem. Marchewkę skroiłam zwykłą obieraczką do warzyw:
w wąskie, długie plastry:
które można zwijać w drobne różyczki:
i razem z orzechami, jabłkiem i cząstką pomarańczy ułożyłam obok Muminków:
W drugim pudełku zaczęłam od skrojenia jabłek i oddzielenia ich cząstkami pomarańczy:
Potem dodałam kupione w Rossmanie sucharki z migdałami (pyszne!):
Obok sucharków położyłam Hatifnatów, czyli wycięte w podłużne kształty z jabłek, łapki z nori a oczy ze zmielonej kawy:
I tak powstało muminkowe bento, którym chciałam Was zachęcić do bentowania i do czytania książek Tove Jansson:
Miłego weekendu!

26 komentarzy:

  1. Super! Świetny pomysł! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne bento - uwielbiam Muminki i na pewno kiedyś je zrobię z Twoim "krok po kroku". :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muminki własnie mamy na tapecie - czytam Koneserowi :) Pewnie by go taki twarożek zachwycił ;) super że raz na jakiś czas będziesz pokazywała krok po kroku powstawanie Bento ;) wiem ile to Ciebie pracy kosztuje i doceniam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również doceniam, bo wiem, że trzeba o wiele więcej czasu, żeby stworzyć taki post, ale jestem wdzięczna, bo mogę sobie podpatrzeć co i jak przygotować :) A Muminki uwielbiam!

      Usuń
    2. Dziękuję dziewczyny, nie jest tak źle jak się spodziewałam, chociaż faktycznie ostatnio na nadmiar czasu nie narzekam :)
      Pozdrawiam
      Monika

      Usuń
  4. Śliczne bento!
    Muminki przeczytałam wszystkie i poczytuję od czasu do czasu.
    Cudowny świat.

    OdpowiedzUsuń
  5. uśmiałabym się gdybym zobaczyła takiego Mumina w pudełku ;P

    OdpowiedzUsuń
  6. świetne muminki xD ja najbardziej lubię teraz (kiedyś nie pamiętam jak to było xD) małą Mi xD zawsze taka fajnie lekko ironiczna i wredna mi się wydawałą =')) fajny pomysł z tutorialami =') napewno sporo osób będzię dzięki Tobie robić jeszcze ładniejsze posiłki =P

    OdpowiedzUsuń
  7. To teraz czekam na Too-tiki, żeby zarządziła rozpalenie wielkiego ogniska, którym odegnamy resztki zimy i wreszcie będzie wiosna :)) Krok po kroku bardzo dobre, zwłaszcza ten początek, bo ja myślałem, że użyłaś jakiejś formy do Muminków, a jednak można to zrobić w dłoniach.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne!
    A o tej biografii czytałam wiele dobrego, na pewno się kiedyś do niej zabiorę. Jak się skończy ten stosik książek czytanych i do przeczytania :).

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedy byłam mała bardzo lubiłam muminki. Jestem pewna, że kiedyś zrobię podobne bento z twoim "krok po kroku", które jest naprawdę pomocne ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pomysł pokazywania jak powstaje bento krok po kroku jest naprawdę świetny:) Dzięki temu stworzenie ślicznego bento przestaje być tajemnicze i przerażające;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne te muminki ci wyszły:) a te małe duszki Hatifnaty to zawsze niezłą traumę u mnie wywoływały:P

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniały pomysł! Koniecznie więcej takich książkowych inspiracji. Z Muminkami nie byłam nigdy jakość szczególnie związana, ale w przypadku takiego bento jestem bardzo na tak.

    OdpowiedzUsuń
  13. super wyglądają aż szkoda je jeść:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj, tam, Muminki. Hatifnaty! Piękne! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Te Muminki wyszły Ci cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Muminki były moją ulubioną bajką, a Twoje danie pomysłowe;)

    OdpowiedzUsuń
  17. could you share with me what the white material is? so interesting :)

    cute bento!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Shirley, it's cottage cheese. For future - on the right top of the website you can find the Google Translator, which is very good.
      Monika

      Usuń
  18. Ale super! Pomysł świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyróżniłam Cię jako kreatywną blogerkę - nie wiem, jak podchodzisz do tego typu rzeczy, ale podoba mi się to, co robisz :)

    OdpowiedzUsuń
  20. jakie cudowne Muminy! rewelacja, jestem pod mega wrażeniem :) jadłabym.

    OdpowiedzUsuń
  21. uwielbiam:) nie powtórzę, nie zrobię takiego bento a się cieszę jak tu zaglądam:)))

    OdpowiedzUsuń

Cześć, uwielbiam czytać komentarze i na nie odpowiadać. Więc komentuj: