poniedziałek, 22 czerwca 2015

Uśmiech w bento na poniedziałek - pieczone proziaki z mąki żytniej

Po pełnym emocji weekendzie uśmiech w bento jest szeroki i radosny:

Czym jest proziak? To wypiek z mąki z dodatkiem sody oczyszczonej. Znalazłam w sieci mnóstwo wariantów - z wodą, jogurtem, kefirem, jajkami. Pieczone w piecu lub smażone na patelni. Ja zrobiłam moje proziaki tak:

350 g mąki żytniej
350 g jogurtu
1 niepełna łyżeczka sody oczyszczonej
szczypta soli

Mąkę wymieszałam z sodą i solą, dodałam jogurt. Zagniotłam elastyczne ciasto, rozwałkowałam na ok. 1 cm. wysokości a następnie wykrawałam krążki szklanką i piekłam w piekarniku nagrzanym na 170 stopni przez 20 minut.
Wyszły dość płaskie. Następnym razem spróbuję zrobić na wodzie. Zobaczę jak zmieni się ich smak.

Do bento zabrałam proziaki, twarożek z czarnuszką i pomidorki i ogórki:

Robiliście kiedyś proziaki? Jeśli tak, to dajcie znać według jakiego przepisu.

1 komentarz:

Cześć, uwielbiam czytać komentarze i na nie odpowiadać. Więc komentuj: